dinsdag 8 januari 2013

Werk en levensloopregeling

Mijn vakantie zit er weer op en ik ben weer volop aan het werk. Hebben jullie dat ook dat je na 1 dag werken al het gevoel hebt dat je geen vakantie gehad hebt ??

Hier is het nu even crisis op het werk. Een collegaatje is in het buitenland om voor haar zieke moeder te zorgen en wij vangen haar afwezigheid inmiddels al zo'n 8 weken op. Dit houdt in dat ik extra werk. Goed voor de extra centjes, iets minder goed voor mijn energie maar we rouleren dus ik mag nog niet klagen.

Wij kregen van de bank een brief dat in 2013 het levensloopbedrag vrij opneembaar is en dat als je dit in 2013 in zijn geheel laat uitkeren er een belastingvoordeel is van 20 %.

Zowel Koning als ik hebben een tijdje meegedaan aan de levensloopregeling maar zijn er mee gestopt. Totaal staat er zo'n 9000 euro op beide rekeningen. Hier moet nog wel de loonbelasting vanaf maar dit is dus over 80% van het bruto bedrag.
Wij gaan aflossingen doen met dit geld. Ik ben er helemaal blij van. Dit gaat ons schelen in de maandelijkse kosten.

Wij hebben besloten ieder 500 euro op de spaarrekening te zetten en het overige bedrag gaan we ons persoonlijk krediet een fors stuk omlaag brengen.

Als dit geen goed begin van het nieuwe jaar is ?

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn zeg, dat je zo'n aflossing kunt doen! Altijd jammer dat de Belastingdienst ook een graantje mee wil pikken, maar dat houd je toch en dan kun je het maar beter nu met het voordeel van 20% doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke meevaller zo net in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is een heel goed idee zelfs en ook knap dat jullie de dicipline opbrengen om met het geld af te lossen en niet ineens voor de bijl te gaan voor vakantie's, auto's of anderen verleidelijke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen